Success Factors in Triple Helix Coordination: Small-Medium Sized Enterprises in Western Java

Posted on

Success Factors in Triple Helix Coordination: Small-Medium Sized Enterprises in Western Java

Success Factors in Triple Helix Coordination:
Small-Medium Sized Enterprises in Western Java

Triple helix model is a model of a knowledge-based economy, which collaborates
with the university, business, and government sectors to help small and medium enterprises
(SMEs) boost their business. The issue is the three actors have not yet synergized optimally in
the development of SMEs. Hence, this study was to identify the critical success factors of the
triple helix model for SMEs. This study employed a meta-ethnography and factor analysis
to obtain components and indicators of the success factors. The result showed that 37 items
of critical success factors have good content validity and excellent homogeneity reliability.
Based on these success factors, a triple helix model consisting of six stages has developed. It
indicates that these critical success factors make an essential contribution to the development
and success of SMEs to achieve the goal of the program.

Abstrak
Model triple helix adalah model ekonomi berbasis pengetahuan, yang merupakan
kerja sama tiga sektor yaitu universitas, bisnis dan pemerintah untuk membantu usaha kecil
dan menengah (UKM) meningkatkan usaha mereka. Permasalahan yang muncul ialah
belum sinerginya ketiga pelaku secara optimal dalam pengembangan UKM. Oleh karena
itu, penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi faktor penentu keberhasilan model
triple helix untuk usaha kecil dan menengah. Penelitian ini menggunakan meta-etnografi
dan proses hirarki analitis. Hasil penelitian menunjukkan bahwa 37 item faktor penentu
keberhasilan memiliki validitas konten yang baik dan reliabilitas homogenitas yang baik.
Berdasarkan faktor-faktor keberhasilan ini, model triple helix yang terdiri dari 6 tahap
telah dikembangkan yang akan diuji pada pemangku kepentingan triple helix dan UKM
di wilayah Banten dan Bandung untuk mendukung penerimaan dan standarisasi model.
Faktor-faktor kesuksesan kritis ini memberikan kontribusi penting untuk pengembangan
dan keberhasilan UKM untuk mencapai tujuan program.

Download Disini !

http://repository.uhamka.ac.id/744/1/success%20factors11548-37320-2-PB.pdf

admin
Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *